Kişisel Markalaşma 13
Örnek Kişisel SWOT Analizi
Kişisel bir SWOT analizi için özel öğretim kurumları yöneticisi, Eşref Bey’le yaptığım SWOT Analizini inceleyebilirsiniz.
Güçlü Yönler:
Takip yönümün güçlü olduğunu düşünüyorum. Yaptığım işin detaylarına kadar ilgilenirim. Mükemmel veya mükemmele yakın olmasını isterim. Paylaşımcıyım ve kişilerin fikirlerine değer veririm. Çalışanlarıma şans veririm. Ekibimle iyi iletişim kurabilirim.
Zayıf Noktalar:
Duygusallığım. Kendimi, yaptıklarımı iyi anlatamayışım. Kendimi anlatmayı sevmediğimden, reklam yapmadığımdan bilinilirliğim yeterli olmuyor.
Fırsatlar:
Roma’da ikinci olacağıma köyde birinci olma fırsatını tercih ediyorum. Bu benim kendi gelişimim adına daha iyi olur. İkinci yönetici olmayı kendi kendime kabul etmiyor olmam bana göre bir avantaj.
Tehditler:
Rekabet. Ayrıca fikirlerimin ciddiye alınmaması benim için bir tehdit. Kariyerim adına. Bir iş hakkında ileri sürdüğüm fikir, daha sonra başka biri tarafından ileri sürüldüğünde onaylanıyor. Rakiplerimin kendini iyi anlatması kariyerim adına bir tehdit. Bu durum beni olumsuz etkiliyor. Ayrıca ekonomik durumlarda hedefe ulaşamamak bir tehdit olarak duruyor.
Sonuç olarak...
Karar verme,maddi ve beşeri kaynakları kullanabilme yetkisini ve belli ölçüde bağımsız hareket edebilme özgürlüğünü gerektirir. Bu kararların uygulanabilirliği çok önemlidir. Aksi takdirde, karar icraya geçemez ve bir temenni olarak kalır.
Karar verme sorunlarla ve belirsizliklerle mücadele etme ve onları bertaraf ederek neyin, nasıl, ne zaman yapılabileceğini ortaya koymaktır. Her karar verme durumu, gerekli olan bilgilerin toplanabilmesi ve başarısızlık olasılığı açısından belli bir risk derecesine sahiptir.
Karar vermede alternatif maliyet önemli bir yer tutar. Burada birey de bazı alternatiflerden vazgeçmiş sayılır. Bir şeyi elde etmek için vazgeçilen en iyi alternatife fırsat maliyeti denir.
Analiz yapan, vazgeçebilen, risk alan, bilimsel ve profesyonel çalışan kişiler markalaşır. Bu birikim ile markalaşan bireyler iş bulma gibi bir sıkıntı yaşamadığı gibi pozisyon sıkıntısı da yaşamazlar. Kurumlar da bu marka kişilerle çalışmak ister ve arar.
Kişisel markalaşma sonucu kişi star olur. Starlar her zaman diğer rakiplerine göre iyi değil en iyi pozisyonları elde ederler.
(*)MBA(Master of Business Administration), Profesyonel Koç, Kariyer Planlama ve Kişisel Markalaşma Uzmanı. AB Proje Uzmanıwww.biyosunum.com editörü.
Anahtar Kelimeler: Kariyer, Kariyer Planlaması, Kişisel SWOT, Kişisel Markalaşma, İmaj Danışmanlığı, Hedef Belirleme, Koçluk, Kariyer Koçluğu, Akıl hocalığı (mentoring), kariyer danışmanlığı (careercounseling) hizmetleri, kariyer workshopları, CEO, Girişimcilik, finans, sağlık, swot analizi, Fırsatlar, Tehtitler
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder