Kişisel SWOT Analizi Nasıl Uygulanır?
İbrahim KILINÇ Kişisel Markalaşma Uzmanı
Kişinin kendine bir SWOT analizi yapması sorularla kendinize yön verme ile olur.
En önemli şey soruların size uygun olarak cevaplanmasıdır.
SWOT Matrisi oluştururken 4 soru sorulur:
1. Her bir güçlü yanımızı nasıl kullanabiliriz? (How can weUseeachStrength)
2. Her bir zayıf yanımızı nasıl düzeltiriz? (How can we Stop eachWeakness)
3. Her bir fırsatı nasıl değerlendiririz ? (How can weExploiteachOpportunity)
4. Her bir tehdidi nasıl bertaraf ederiz ? (How can weDefendagainsteachThreat)
SWOT analizi, organizasyonun hem kendi iç durum değerlendirmesine, hem de organizasyon
dışındaki pazar yapısının, rakiplerin durumunun analiz edilmesine imkan sağlar. Özetle, SWOT
analizi iç ve dış durum analizini içeren bir stratejik yönetim tekniğidir.
Organizasyonlarda SWOT analizi yapılmasının başlıca iki yararı bulunmaktadır. İlk olarak,
SWOT analizi yapılarak organizasyonun mevcut durumu tespit edilir. Bu çerçevede güçlü ve
zayıf yönler ile organizasyonun karşı karşıya bulunduğu fırsatlar ve tehdit unsurları ortaya
konulmaya çalışılır. Bu anlamda SWOT bir "mevcut durum" analizidir. SWOT aynı
zamanda organizasyonun gelecekteki durumunun ne olacağını tespit ve tahmin etmeye yarayan
bir analiz tekniğidir. Bu ikinci anlamda SWOT bir "gelecek durum" analizidir. SWOT analizinin
en önemli yönü organizasyonun hem iç hem de dış durumunun değerlendirmesine imkan tanımasıdır.
Kişisel ve organizasyonel başarı için organizasyondaki yapı ve sistemin, çalışanların durumunun,
çevre ve çalışma ortamının, teknoloji yapısının, müşteri profilinin, organizasyon kültürünün,
performans göstergelerinin, enformasyon akışının vesaire tüm unsurların dikkate alınması gerekir.
Kişinin kendine bir SWOT analizi yapması sorularla kendinize yön verme ile olur.
En önemli şey soruların size uygun olarak cevaplanmasıdır.
SWOT Matrisi oluştururken 4 soru sorulur:
1. Her bir güçlü yanımızı nasıl kullanabiliriz? (How can weUseeachStrength)
2. Her bir zayıf yanımızı nasıl düzeltiriz? (How can we Stop eachWeakness)
3. Her bir fırsatı nasıl değerlendiririz ? (How can weExploiteachOpportunity)
4. Her bir tehdidi nasıl bertaraf ederiz ? (How can weDefendagainsteachThreat)
SWOT analizi, organizasyonun hem kendi iç durum değerlendirmesine, hem de organizasyon
dışındaki pazar yapısının, rakiplerin durumunun analiz edilmesine imkan sağlar. Özetle, SWOT
analizi iç ve dış durum analizini içeren bir stratejik yönetim tekniğidir.
Organizasyonlarda SWOT analizi yapılmasının başlıca iki yararı bulunmaktadır. İlk olarak,
SWOT analizi yapılarak organizasyonun mevcut durumu tespit edilir. Bu çerçevede güçlü ve
zayıf yönler ile organizasyonun karşı karşıya bulunduğu fırsatlar ve tehdit unsurları ortaya
konulmaya çalışılır. Bu anlamda SWOT bir "mevcut durum" analizidir. SWOT aynı
zamanda organizasyonun gelecekteki durumunun ne olacağını tespit ve tahmin etmeye yarayan
bir analiz tekniğidir. Bu ikinci anlamda SWOT bir "gelecek durum" analizidir. SWOT analizinin
en önemli yönü organizasyonun hem iç hem de dış durumunun değerlendirmesine imkan tanımasıdır.
Kişisel ve organizasyonel başarı için organizasyondaki yapı ve sistemin, çalışanların durumunun,
çevre ve çalışma ortamının, teknoloji yapısının, müşteri profilinin, organizasyon kültürünün,
performans göstergelerinin, enformasyon akışının vesaire tüm unsurların dikkate alınması gerekir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder