15 Aralık 2016 Perşembe

SWOT ANALİZİNDE İÇ ETKENLER (ZAYIF VE GÜÇLÜ YÖNLER)
    İbrahim KILINÇ Kişisel Markalaşma Uzmanı
1. Güçlü Yönleriniz:
“Sizi diğerlerinden ayıran avantajlarınız nelerdir? (yetenekleriniz, sertifikalarınız, eğitim hayatınız, 
çevreniz vb.)
Diğerlerinden hangi alanda daha iyisinizdir?
Ne tür kaynaklara kişisel olarak erişiminiz bulunmaktadır?
Yeni stratejiler (inovasyon) geliştirebiliyor musun?
Yeni ve faydalı teknolojileri kullanabiyormusun?
Çevrenizin (yöneticiniz, iş arkadaşlarınız vb.) güçlü olduğunuzu düşündüğü noktalar nelerdir?
Hangi başarılarınızla en çok gurur duyarsınız?
Sizi başkalarından ayıran değerleriniz nelerdir?
Başka hiç kimsenin içinde bulunmadığı bir gruba dahil misiniz? Evet diyorsanız, bu gruptaki 
söz sahibi insanlarla ne seviyede bağlantınız bulunmaktadır?
Bu sorulara kendi bakış açınız ve çevrenizin bakış açıları çerçevesinde cevap veriniz ve mütevazi
 ya da utangaç olmayınız; mümkün olduğu kadar objektif olunuz. Eğer bu noktada bir zorluk 
yaşarsanız, kişisel özelliklerinizin bir listesini yapmayı deneyiniz. Bunlardan bazıları güçlü
 yönleriniz olacaktır.
Güçlü özelliklerinizi, çevrenizdeki insanları düşünerek analiz ediniz. Mesela, iyi bir biyologsanız
 ve çevrenizdeki insanlar da biyolojide iyilerse; bu yeteneğinizi, şu noktada, güçlü 
özelliklerinizden saymayınız. Çünkü, iyi bir biyolog olmanız, şu an bulunduğunuz pozisyonda
 zaten sahip olmanız gereken bir yetenektir
2. Zayıf Yönleriniz:
“Kendinize güvenemediğiniz için yapmaktan çekindiğiniz işler nelerdir?
Çevrenizdekiler sizi hangi konularda zayıf bulmaktadır?
Eğitim hayatınız ve becerilerinizle ilgili kendinize tamamen güvenebildiğinizi 
söyleyebilir misiniz? Güvenemiyorsanız, buna neler sebep olmaktadır?
Çalışma yönteminizde negatif olduğunu düşündüğünüz noktalar nelerdir? (Örneğin, sıklıkla geç 
kalır mısınız, çabuk öfkelenir misiniz veya stresle başa çıkamaz mısınız?)
Alanınızda sizi geriye çeken kişisel özellikleriniz var mıdır? (Örneğin, bir toplantıyı idare 
etmek zorundaysanız, topluluk içinde konuşma korkusu bir dezavantaj teşkil edecektir.)
Yine aynı şekilde, bu sorulara cevap verirken, kendi bakış açınızı ve çevrenizin bakış açısını 
düşününüz. Çevreniz, sizin kendinizde görmediğiniz zayıf noktalarınızı görüyor mu? İş 
arkadaşlarınız sürekli bir şekilde, bazı önemli konularda önünüze geçebiliyor mu? Gerçekçi olunuz, 
tatsız gerçeklerle en çabuk şekilde yüzleşmeniz en iyi yoldur.
(*)MBA(Master of Business Administration), Profesyonel Koç, Kariyer Planlama ve Kişisel 
Markalaşma Uzmanı. AB Proje Uzmanıwww.biyosunum.com editörü.
Anahtar Kelimeler: Kariyer, Kariyer Planlaması, Kişisel SWOT, Kişisel Markalaşma, 
İmaj Danışmanlığı, Hedef Belirleme, Koçluk, Kariyer Koçluğu, Akıl hocalığı (mentoring), 
 kariyer danışmanlığı (careercounseling) hizmetleri, kariyer workshopları, CEO, Girişimcilik, 
finans, sağlık, swot analizi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İbrahim KILINÇ Kişisel Markalaşma Uzmanı Kariyer Koçu Profesyonel Öğrenci Koçu YAŞAM KOÇU