SWOT ANALİZİNDE FIRSAT ALANLARINIZ VE TEHTİTLER
İbrahim KILINÇ Kişisel Markalaşma Uzmanı
Fırsat Alanlarınız:
“Hangi teknolojik yenilikler size yardımcı olabilir? Veya diğer insanlardan internet yoluyla faydalanabilme şansınız var mıdır?
Sektörünüz gelişme gösteren bir sektör mü? Öyleyse, bu pazar içerisinde nasıl avantaj sağlayabilirsiniz?
Size yardım edebilecek ve önerilerde bulunabilecek önemli bağlantılarınız var mı?
Şirketinizde hangi eğilimleri (yönetimsel vb.) gözlemlemektesiniz ve bunlardan siz nasıl fayda sağlayabilirsiniz?
Müşterilerinizin şirketinizle ilgili bir şikayeti var mı? Varsa, bir çözüm üreterek kendinize fırsat yaratabilme şansınız var mı?
Şirketinizde veya sektörünüzde, kimsenin dolduramadığı bir ihtiyaç var mı?
İş arkadaşlarınızın gözden kaçırdığı veya başarısız olduğu önemli bir nokta var mı? Varsa, siz bu konulardan kişisel gelişiminiz için artı bir değer sağlayabilir misiniz?
Faydalı olabilecek olası “Fırsat Alanları”:
Çevrenizi genişletebileceğiniz organizasyonlar, eğitimler, konferanslar,
Yeni bir rol ya da proje, topluluk içerisinde konuşma yapmak veya uluslararası ilişkiler.
Mevcut projelerin bir kısmını üstlenerek tecrübe kazanabilirsiniz.
Şirket büyümeleri ve satın almalar. Bu süreçte size fayda sağlayabilecek bir özelliğe sahip misiniz?
Ayrıca, önemli olarak, güçlü özelliklerinize bakınız ve bu özelliklerinizin size bir fırsat sağlayıp sağlamadığını anlamaya çalışınız. Aynı şekilde, zayıf noktalarınıza bakınız ve bu zayıf noktalarınızın nasıl tehlikelere yol açabileceğini tespit etmeye çalışınız.
Tehditler/Tehlikeler
“Şu an meşgul olduğunuz işinizde karşınıza çıkan engeller nelerdir?
Sizinle projeler ve sorumluluklar açısından rekabet eden iş arkadaşlarınız var mı?
İşiniz veya yaptığınız işlere gösterilen talep, bir değişme halinde mi?
Değişen teknoloji, sizin pozisyonunuza/işinize bir tehdit teşkil ediyor mu?
Sahip olduğunuz zayıf özellikleriniz bir tehdit oluşturuyor mu?
Bu analizi gerçekleştirmek, çoğu zaman, neler yapmanız gerektiğini anlamanızı ve problemlere bu açıdan bakmanızı sağlaması açısından önem teşkil etmektedir.
(*)MBA(Master of Business Administration), Profesyonel Koç, Kariyer Planlama ve Kişisel Markalaşma Uzmanı. AB Proje Uzmanı www.biyosunum.com editörü.
Anahtar Kelimeler: Kariyer, Kariyer Planlaması, Kişisel SWOT, Kişisel Markalaşma, İmaj Danışmanlığı, Hedef Belirleme, Koçluk, Kariyer Koçluğu, Akıl hocalığı (mentoring), kariyer danışmanlığı (careercounseling) hizmetleri, kariyer workshopları, CEO, Girişimcilik, finans, sağlık, swot analizi, Fırsatlar, Tehtitler
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder