SWOT ANALİZİ & KİŞİSEL MARKALAŞMA
İbrahim KILINÇ Kişisel Markalaşma Uzmanı
Kurumsal yapının bir takım kriterlere tabi tutularak incelenmesi teknikleri, modern iş yönetiminin elinden düşmeyen araçlarıdır. Bu sayede o kurumun şu anki durumu, doğru işleyip işlemediği kolaylıkla belirlenmiş olur. Bu tekniklerden biri olan "SWOT Analizi", firmanızın kurumsal işlerliği, rekabet gücü, sektördeki konumu, piyasadaki dış tehditlerin varlığı vs. gibi iç ve dış değerlendirmelerin yapılabildiği en etkili değerlendirme yöntemlerinden biridir.
S : Strength ( Organizasyonun güçlü/üstün olduğu yönlerinin tespit edilmesi demektir.)
W :Weakness ( Organizasyonun güçsüz/zayıf olduğu yönlerin tespit edilmesi demektir.)
O :Opportunity (Organizasyonun sahip olduğu fırsatları ifade etmektedir.)
T :Threat ( Organizasyonun karşı karşıya bulunduğu tehdit ve tehlikeleri ifade etmektedir.) .
SWOT Analizi, kullanımı oldukça basit olan bir firmanın ya da kurumun stratejik olarak kendi durumunu ölçebilmesi için kullanabileceği bir stratejik planlama aracıdır. Kurumun kendi içindeki faktörleri (internalfactors) dışarıdan gelen faktörlerle (externalfactors) sistemli bir şekilde karşılaştıran bir araçtır. İçerideki faktörler basitçe Güçlü yanlar (Strengths) ve Zayıf yanlar (Weaknesses), dışarıdaki faktörler ise Fırsatlar (Opportunities) ve Tehditler (Threats) olarak nitelendirilir. SWOT Analizinde ilk yapılacak iş tüm bu faktörleri alt alta yazmaktır.
Kişisel SWOT Analizi Nedir?
Yeteneklerinizi tam anlamıyla kullanmanız, hayatta başarılı olmanız açısından çok önemlidir. Benzer şekilde, zayıf noktalarınızı bilmeniz, hayatınızda yaşadığınız problemleri en aza indirecektir. Zayıf noktalarınızla nasıl başa çıkabileceğinizi bilirseniz, bunların iş hayatınızda problem yaratmamasını sağlayabilirsiniz.
Peki, şirketlerin yaptığı gibi, siz de kişisel olarak güçlü ve zayıf noktalarınızı nasıl tespit edebilirsiniz? Bu noktaların yarattığı fırsatları ve tehlikeleri nasıl analiz edebilirsiniz? İşte bu noktada, SWOT Analizi çok işlevsel ve sıklıkla kullanılan bir tekniktir.
SWOT analizi nedir, kişisel olarak nasıl uygulanır?
SWOT Analizi’ni bu kadar etkili ve faydalı yapan, normalde farkına varamayacağınız fırsatları gözler önüne sererek zayıf noktalarınızı anlamanıza yardımcı olması ve size zarar verebilecek tehlikeleri önceden düşünüp önlem almanızı sağlamasıdır.
Kendinize SWOT analizi çerçevesinde bakarak, çevrenizdekilerle aranızdaki farkı gösterebilir ve kariyerinizde bir adım öne çıkmanızı sağlayabilecek uzmanlık alanlarınızı ve yeteneklerinizi daha fazla geliştirme fırsatı bulabilirsiniz.
(*)MBA(Master of Business Administration), Profesyonel Koç, Kariyer Planlama ve Kişisel Markalaşma Uzmanı. AB Proje Uzmanıwww.biyosunum.com editörü.
Anahtar Kelimeler: Kariyer, Kariyer Planlaması, Kişisel SWOT, Kişisel Markalaşma, İmaj Danışmanlığı, Hedef Belirleme, Koçluk, Kariyer Koçluğu, Akıl hocalığı (mentoring), kariyer danışmanlığı (careercounseling) hizmetleri, kariyer workshopları, CEO, Girişimcilik, finans, sağlık, swot analizi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder